bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته نخست مرداد ماه را متعادل دانست و صنایع پتروشیمی را به عنوان پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد اشتیاقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته نخست مرداد ماه اظهار کرد: خبر لغو مصوبه دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی توسط دیوان عدالت اداری اثر خود را در روز‌های پایانی هفته قبل بر بازار سرمایه گذاشت؛ به نظر می‌رسد که چنین موضوعی در این هفته اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه خبر مهم این هفته مربوط به افزایش اوره که تا قبل از این با نرخ حمایتی به دست کشاورزان می‌رسید.

پیش‌بینی بورس در هفته نخست مرداد ۱۴۰۳/ پیشگامی پتروشیمی‌ها در این هفته
این کارشناس بازار سرمایه افزود: به عنوان مثال، اکنون که قیمت کود اوره ۴۰ هزار تومان است، با تحقق این موضوع نرخ آن به ۲۴۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. این موضوع شرایط خوبی را برای برخی از شرکت‌های پتروشیمی بازار سهام به ویژه اوره‌سازان رقم خواهد زد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که فرا رسیدن مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب تا چه حد می‌تواند بر بازار سرمایه اثرگذار باشد، گفت: این موضوع تاثیر چندان در روند بازار نخواهد گذاشت؛ بازار سهام اکنون منتظر تعیین تکلیف کابینه دولت جدید، تیم اقتصادی آن و همینطور نظرات این افراد پیرامون بورس و یا سایر موضوعات اقتصادی است.


اشتیاقی متذکر شد: با توجه به نکات مذکور روند این هفته بازار سرمایه را متعادل می‌دانم.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از صنایع بورسی در هفته نخست مرداد ماه شرایط بهتری را در مقایسه با سایر نماد‌ها خواهد داشت، گفت: در حال حاضر ما موضوعی مانند رشد نرخ ارز نیمایی و همینطور افزایش قیمت اوره را در پیش داریم؛ لذا با در نظر گرفتن این دو مورد می‌توان صنایع پتروشیمی را پیشتاز این هفته بازار سهام در نظر گرفت.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: