bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته منتهی به مرداد ماه را متعادل پیش‌بینی و صندوق‌های ETF را به عنوان پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صادق میرزایی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته منتهی به مرداد ماه اظهار کرد: بازار سهام در حالت بلاتکلیفی قرار دارد و دلیل پایین بودن ارزش معاملات هم به این موضوع بازمی‌گردد. در حال حاضر فعالان بازار سرمایه منتظر معرفی اعضای تیم اقتصادی دولت چهاردهم و برنامه‌های آنها هستند.

پیش‌بینی بورس در هفته منتهی به مرداد ۱۴۰۳/ صندوق‌های ETF پیشگامان این هفته بازار سهام
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به نکات مذکور، بازار در طول روز‌های آینده وضعیت کم رمقی را تجربه خواهد کرد؛ به همین خاطر روند آن در هفته پیش رو را متعادلی می‌دانم که گاهی می‌تواند مثبت و گاهی هم منفی شود. ادامه بلاتکلیفی بورس و همچنین فرارسیدن زمان سررسید نماد بورسی مهمی همچون شستا، از جمله علل موثری است که روند بازار سهام را متعادل می‌سازد.


میرزایی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته، میزان سود سازی صنایع ما از میانگین ۳۶ درصد به زیر ۲۳ درصد رسیده‌اند که همین باعث تداوم نااطمینانی در بازار سرمایه می‌شود.


وی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت فعلی این بازار، هیچ کدام از صنایع مستعد رشد نخواهند بود، اما با این حال پیش‌بینی می‌شود که در هفته منتهی به مرداد ماه، صندوق‌های ETF می‌توانند جزو پیشگامان بازار سرمایه باشند. علت بیان این مطلب از آن جهت است که دارایی‌های مبتنی بر طلا، درآمد‌های ثابت و حتی زعفران در این صندوق‌ها وجود دارد که می‌توانند از دیگر فرصت‌های بورس به خوبی استفاده کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: