bazarnews

کد خبر: ۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
پنج بازیکن فعلی پرسپولیس و چهار بازیکن فعلی استقلال یا در رده پایه تیم حریف به میدان رفته‌ند یا علاقه‌مند به بازی در آن تیم بوده‌اند.
بازار نیوز - در حالی که به داربی آلمان نزدیک می‌شویم، بررسی بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس که در گذشته طرفدار تیم رقیب بوده‌اند یا در آن تیم بازی کرده‌اند، خالی از لطف نیست. البته در فوتبال حرفه‌ای، این‌گونه مسائل کاملا طبیعی است و نکته منفی در کارنامه این بازیکنان محسوب نمی‌شود. اتفاق‌های مشابه آن چه در زیر خواهید خواند، هر روز در فوتبال دنیا رخ می‌دهد و جزئی از جهان رویایی مستطیل سبز است.

 پرسپولیس
- شایان مصلح: خرید جدید باشگاه پرسپولیس در این فصل، محصول آکادمی باشگاه استقلال است. او سه سال در تیم جوانان استقلال توپ زد و به داماش و بعد از آن به سپیدرود رفت. در آنجا خوش درخشید و با پیشنهاد استقلال و پرسپولیس مواجه شد اما راهی پرسپولیس شد.

- محمد انصاری: این بازیکن هم فوتبالش را از تیم جوانان استقلال آغاز کرد و حتی در چهار بازی تیم بزرگسالان هم به میدان رفت ولی مظلومی چندان به او اعتماد نداشت تا این بازیکن از استقلال جدا شود و به فجرسپاسی برود. او تنها دو سال بعد در تست باشگاه پرسپولیس حاضر شد و نظر کادرفنی این تیم را جذب کرد تا پرسپولیسی شود و به یکی از ستون‌های این تیم در خط دفاعی تبدیل شود.

- علی علی‌پور: مهاجم جوان پرسپولیس فوتبالش را از نساجی آغاز کرد و مدتی قرضی در استقلال هم بود ولی بازی به او نرسید و در نهایت سر از راه آهن درآورد. علیپور در راه‌آهن یک بار به پرسپولیس گل زد و این تیم را از قهرمانی دور کرد و بعد از آن در یک مصاحبه به صراحت اعلام کرد که استقلالی است و خوشحال است که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرده است. علی‌پور فصل گذشته گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساند.

- محسن مسلمان: هافبک طراح پرسپولیس که از ستون‌های این تیم به حساب می‌آید چند سال پیش و در دوره‌ای که قلعه‌نویی هدایت استقلال را برعهده داشت، از ذوب آهن به استقلال آمد و با پیراهن این تیم عکس یادگاری هم گرفت. با این‌حال برخی از مسائل باعث شد که این قرارداد عملی نشود. او درحال حاضر از بازیکنان مهم پرسپولیس به حساب می‌آید.

- علی‌رضا بیرانوند: دروازه‌بان پرسپولیس کمتر از بازیکنان قبلی اتهام استقلالی بودن را یدک می‌کشد. او در صفحه اینستاگرامی منتسب به خودش در گذشته عکس‌هایی با قلب آبی و عدد چهار را منتشر می‌کرد و حتی نوشت که استقلالی است. او زمانی که مظلومی سرمربی استقلال بود با استقلالی‌ها مذاکراتی هم داشت اما در نهایت به توافق نرسید و فصل بعدش راهی پرسپولیس شد. او در بازی نفت و پرسپولیس که با شکست سرخ ها همراه شد و این تیم دستش از جام در نهایت کوتاه ماند نقش مهمی داشت با این‌حال فصل گذشته عملکرد درخشانی برای پرسپولیس ارائه داد.

 استقلال
- روزبه چشمی: این هافبک جوان و خوب استقلال در همه رده‌های پایه تیم پرسپولیس بازی کرده و حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته است. چشمی در دوران سرمربی‌گری گل‌محمدی با تیم بزرگسالان پرسپولیس هم تمرین کرد اما راهی خدمت سربازی شد و بعد از بازگشت از سربازی، علی دایی او را نخواست تا راهی صبا شود و از آنجا به استقلال برسد. چشمی فصل قبل حاضر نشد با وجود پیشنهاد از پرسپولیس راهی این تیم شود و نیم فصل را بدون داشتن تیم سپری کرد.

- خسرو حیدری: کاپیتان دوم فصل گذشته استقلال در تیم جوانان پرسپولیس بازی کرده است. او بعد از یک سال راهی جوانان استقلال شد و بعد از آن در ابومسلم، پیکان و پاس به میدان رفت و در نهایت به استقلال آمد.

- سجاد آقایی: خرید جدید استقلال در تیم پایه پرسپولیس و در سطح جوانان از بازیکنان مهم این تیم به شمار می‌رفت و حتی فصل گذشته در داربی جوانان دو پاس گل هم داد. او مدتی کوتاه در تمرینات بزرگسالان پرسپولیس هم شرکت کرد اما دیروز (دوشنبه) سر از استقلال درآورد.

- مجید حسینی: مدافع جوان استقلال که در تیم‌های ملی پایه سابقه بازی کردن دارد، وقتی که در تیم ملی نوجوانان بود در برنامه «۹۰» حاضر شد و رسما در پاسخ به سوال فردوسی‌پور گفت که طرفدار تیم پرسپولیس است و علاقه دارد که به این تیم بپیوندد. هرچند انتشار آن ویدیو در سال گذشته با حمله متقابل استقلالی‌ها روبه رو شد و آبی‌ها عکسی از رامین رضاییان را منتشر کردند که در راه‌آهن بازی می‌کرد و از فرهاد مجیدی در پایان بازی استقلال و راه‌آهن پیراهنش را خواسته بود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: