bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به برخورد‌های صورت گرفته با برخی از واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های مجازی عرضه کننده پوشاک قاچاق گفت:اعضای تمامی تشکل‌های صنعت پوشاک خواستار تداوم این رویه هستند، زیرا ما بر این باوریم که عرصه فعالیت بر قاچاقچیان پوشاک باید هر روز تنگ‌تر از روز قبل شود.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سعید جلالی قدیری» دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامو برخورد‌های صورت گرفته با واحد‌های صنفی عرضه کننده کالای قاچاق اظهار کرد: از بهمن سال گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفت که در نهایت به دلیل فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای مدت زمان کوتاهی متوقف شد.

مسدودی فروشگاه‌های مجازی عرضه کننده پوشاک قاچاق/ مبارزه با کالای غیرقانونی تشدید شد

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: این رویه مجدداً از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و تاکنون بعضی از واحد‌های صنفی و همچنین تعدادی از فروشگاه‌های مجازی عرضه کننده پوشاک قاچاق مسدود و یا پلمب شده است.


وی تصریح کرد: چند روز پیش اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همچنین سایر تشکل‌های فعال در این حوزه جلسه‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشت که در آن مسئولان این ستاد میزان ارزش پوشاک قاچاق کشف شده در طول دو ماهه ابتدایی سال را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کردند.


این عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای تمامی تشکل‌های صنعت پوشاک خواستار تداوم اجرای آن شدند، زیرا ما بر این باوریم که عرصه فعالیت بر قاچاقچیان پوشاک باید هر روز تنگ‌تر از روز قبل شود. دولت با پیش‌برد این رویه می‌تواند هزینه‌های قاچاقچیان پوشاک را به شدت بالا ببرد.


قدیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه مبارزه با فروشگاه‌های بزرگ عرضه‌کننده پوشاک قاچاق در پاساژ و یا مال‌های معتبر سطح شهر هم گفت: درخواست تولیدکنندگان پوشاک برای مقابله با این موضوع معطوف به واحد‌های خرد و کوچک نیست، بلکه مطالبه ما آن است که با پیشانی‌های بازار یعنی مجتمع‌های تجاری مطرح و همچنین حساب‌های کاربری با دنبال کننده بالا مقابله کنند.


دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خاطرنشان کرد: تاکنون شناسایی خوبی در مورد این نوع واحد‌های صنفی صورت گرفته است؛ طی این مدت حتی خود اتحادیه هم در این زمینه همکاری‌هایی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سایر نهاد‌های نظارتی داشته است.


وی متذکر شد: در حال حاضر این احتمال وجود دارد به دلیل گستردگی تعداد مجتمع‌های تجاری پایتخت، برخورد با بعضی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک قاچاق در زمان دیگری رخ دهد. مطمئناً نوبت برخورد با دیگر واحد‌های صنفی عرضه کننده کالای قاچاق هم به زود فرا خواهد رسید.


قدیری در پایان تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته برای مقابل با فروشگاه‌های عرضه کننده کالای قاچاق از جنس اقدامات سال ۹۷ و ۹۸ است؛ لذا، امکان دارد که برخورد سختی با فروشندگان پوشاک قاچاق صورت بپذیرد، به همین خاطر بهتر است خودشان بساط عرضه کالای قاچاق را جمع کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: