bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به روند متعادل مثبت این بازار در هفته چهارم مرداد، گروه‌های ریالی مثل خودرویی و بانکی را به عنوان نماد‌های پیشتاز این هفته بازار توصیف کرد.

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم مرداد ماه ۱۴۰۲/ یکه‌تازی احتمالی خودرو‌یی‌ها و بانکی‌ها در این هفته

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «ایمان رئیسی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته چهارم مرداد ماه اظهار کرد: انتظار می‌رود که بازار سهام در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه کند.


این کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل خود توضیح داد: در طول هفته قبل ما شاهد انتشار اخباری مبنی بر احتمال نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت جهانی نفت و همچنین آزادسازی و انتقال بخشی از منابع ارزی ایران در کره جنوبی بودیم. آزاد سازی منابع ارزی ایران و به تبع آن کاهش قیمت دلار تاثیری در روند بازار سهام در هفته چهارم ندارد چرا که این موضوع اثر خود را از مدت‌ها قبل و در طول هفته‌های گذشته نشان داده است.


وی همچنین پیرامون تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هم گفت: درباره این مسئله ابتدا باید به این نکته خاطرنشان کرد که تاکنون تعیین و تکلیف‌های متعددی پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها صورت گرفته، اما هیچ به سرانجام قطعی ختم نشده است؛ لذا، تا زمانی که این موضوع به نتیجه‌ای نهایی نرسد، نمی‌توانبه آن امیدوار بود.


رئیسی خاطرنشان کرد: اگرچه اکنون بازار سهام در وضعیت ارزندگی خوبی قرار دارد، اما نشانه‌های موجود در آن به ویژه حجم معاملات بورس حاکی از آن است که در حال حاضر نقدینگی قابل توجهی شاخص کل بازار سرمایه را تا مرز ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحدی رساند، اکنون دیگر وجود ندارد.


این تحلیلگر بورس خاطرنشان کرد: اتفاقات سیاسی اخیر ریزش نرخ ارز نه تنها تاثیر منفی بر روند معاملات ندارد، بلکه می‌تواند سوداگری در بازار‌های مسکن، خودرو و... را کاهش داده و باعث ایجاد اطمینان و آرامش و قابل پیش‌بینی کردن بورس می‌شود.


وی همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام هم گفت: با توجه به موارد مذکور و احتمال کاهش نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود که در این هفته نماد شرکت‌های ریالی به طور خاص خودرو‌ها و بانکی‌ها از بازدهی بالا و استقبال خوب فعالان بازار سرمایه برخوردار شوند.


رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: در طول چند هفته اخیر اخبار مثبت زیادی درباره خودروسازان منتشر شد که هر یک می‌تواند سهم خوبی در بهبود وضعیت نماد‌های خودرویی بازار سهام ایفا کنند. در کنار آن گروه، انتشار خبر انحلال و یا ادغام برخی از موسسات مالی و بانک‌ها هم از جمله اخبار مهمی بود که می‌تواند شرایط نماد‌های بانکی را تقویت کند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: