bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت:در حال حاضر معادن کوچک ما به صورت تعطیل و نیمه تعطیل هستند اما معادن بزرگ و متوسط با توجه به رکود حاکم به فعالیت های خود ادامه می دهند.
بازارنیوز-  جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، سنگ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در جمع خبرنگاران در خصوص بهره برداری از معادن به صورت سنتی و انفجاری گفت: سال ها است بهره برداری به صورت انفجاری در کشور صورت نمی‌گیرد و برش ها در کارخانه ها انجام می شود و این امر کاهش صادرات سنگ خام و کوپ را به بازارهای جهانی به دنبال داشته است.

وی در خصوص میزان صادرات سنگ فراروری شده در منطقه اظهار داشت: کشورمان پس از ترکیه رتبه دوم صادرات سنگ کشور در منطقه از آن خود کرده است.

سرقینی تصریح کرد:پیش بینی می کنیم تا پایان سال هفت و  نیم میلیارد دلار صادرات انواع مواد معدنی و سنگ داشته باشیم.

وی در خصوص واردات سنگ از کشور های مانند ایتالیا و چین نیز افزود: تعرفه واردات سنگ بین 25 الی 30 درصد است و اگر با این تعرفه صنعت توان رقابت با سنگ های خارجی را نداشته باشد حاکی از نقطه ضعف تولیدات است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی در خصوص وضعیت کارخانه های مواد معدنی در کشور افزود: در حال حاضر معادن کوچک ما به صورت تعطیل و نیمه تعطیل هستند اما معادن بزرگ و متوسط با توجه به رکود حاکم به فعالیت های خود ادامه می دهند.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: