bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
«عسگریان» در گفتگو با بازارنیوز پاسخ داد؛
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، پیرامون علت عدم استفاده از داده‌های مربوط به مسکن افراد در پایگاه رفاه ایرانیان گفت: مسئول این اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک است؛ افزوده شدن چنین داده‌هایی نیازمند کد ملی محور شدن املاک و همینطور صدور سند برای آن‌ها توسط این سازمان است.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزوده شدن اطلاعات مسکن خانوار‌ها در پایگاه رفاه ایرانیان اظهار کرد: در حال حاضر مسئول اطلاعات این حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است؛ افزوده شدن چنین داده‌هایی مستلزم آن است که این سازمان، اطلاعات مربوط به مسکن افراد و به طور دقیق‌تر ملک را کد ملی محور و سپس برای آن‌ها سند صادر کند.

چرا از داده‌های مسکن افراد در پایگاه رفاه ایرانیان استفاده نمی‌شود؟
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت رفاه افزود: در راستای این امر تا به حال مهم اقدامات خوبی صورت گرفته؛ لذا، در صورت پیگیری جدی این موضوع، امکان استفاده از داده‌های مربوط به وضعیت مسکن افراد هم مهیا خواهد شد. در حال حاضر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صرفاً یک دستگاه خدمت‌گیرنده است، به همین خاطر لازم است که سازمان ثبت اسناد و املاک هم به مانند سایر نهاد‌های دیگر مانند ثبت احوال، فراجا و همچنین بورس، سامانه اطلاعاتی خود را به سامانه‌های ما متصل سازند.


وی خاطرنشان کرد: تا جایی که مطلع هستم، اکنون داده‌های مرتبط به وضعیت مسکن افراد کامل نیست؛ لذا استفاده از این اطلاعات برای وسع‌سنجی افراد امری ناعادلانه است. استفاده از این داد‌ها تا جایی که ممکن است صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، امکان دارد کارمندی فقط یک خانه داشته باشد، اما در طرف دیگر این امکان وجود دارد که یک فرد عادی دارای چندین ملک و زمین قراردادی باشد؛ لذا، تعیین تکلیف این موضوع بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است.


عسگریان تاکید کرد: داده‌های ملک باید در سازمان ثبت اسناد درج شود. در صورت صدور سند برای تمامی املاک، کار برای وسع‌سنجی افراد بر اساس این مولفه ساده و در عین حال عادلانه‌تر خواهد شد. پایگاه رفاه ایرانیان که اکنون مسئولیت وسع‌سنجی دهک‌های مختلف جامعه را بر عهده دارد، نیازمند داده‌های درست و جامع در همه حوزه‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: