bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
«حسنخانی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، واردات پر هزینه کالا‌های اساسی و همچنین کشش قیمتی تقاضای برخی از این محصولات، تاکید کرد که در حال حاضر امکان تک نرخی کردن ارز در کشور وجود ندارد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن حسنخانی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون امکان پذیر بودن اجرای سیاست تک نرخ کردن ارز در زمان دولت چهاردهم اظهار کرد: در هنگام مطرح کردن این سوال، اولین گزینه‌ای که به ذهن خطور می‌کند این است که بابت چه نوع کالا‌هایی قرار است ارز پرداخته شود که بر اساس آن قیمت ارز، تک نرخی و یا چند نرخی باشد؟


این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر کالا‌ها بر اساس کشش قیمتی تقاضای خود در شرایط متفاوتی قرار دارند؛ مضاف بر این موضوع، ایران همچنان در شرایط تحریمی به سر می‌برد و همین موضوع باعث شده که واردات برخی کالا‌ها با هزینه بالایی صورت بپذیرد. ایران یک کشور تحریم شده و در عین حال وابسته به واردات کالای اساسی محسوب می‌شود که با کشش‌های قیمتی تقاضای متفاوت در بازار‌ها مواجه است؛ لذا امکان این که برای همه کالا‌ها با یک نرخ واحد ارز پرداخت شود، وجود ندارد.


مشروح گفته‌های حسنخانی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: