bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
مدیر مسئول پایگاه خبری بازارنیوز با انتقاد از تک نرخی کردن قیمت ارز، به برخی از هزینه‌ها و تبعات منفی این سیاست اقتصادی پرداخت.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«رضا غلامی» مدیر مسئول پایگاه خبری بازارنیوز پیرامون تک نرخ کردن قیمت ارز و امکان پذیری اجرای این سیاست در ساختار اقتصادی ایران گفت: انجام هر سیاستی در اقتصاد ایران امکان پذیر است، اما باید دید که اجرای آن از چه مقدار هزینه، تبعات و همچنین میزان پایداری برخوردار خواهد بود.


مدیر مسئول بازارنیوز افزود: در دوره آقای روحانی یکبار شخص رئیس جمهور به صراحت به رئیس‌کل بانک مرکزی دستور داد که قیمت ارز را تک نرخی کند، اما در آخر دولت این اتفاق به وقوع نپیوست. اگر تک نرخی کردن قیمت ارز به این معناست که مکانیزم بازار شناور شود، ما شاهد تشدید نوسان و بی ثباتی در بازار ارز خواهیم بود.


وی تصریح کرد: ما اکنون تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داریم و منابع ارزی کشور محدود است؛ در چنین شرایطی رها کردن نرخ ارز صرفاً باعث این می‌شود که قیمت کالا‌ها مدام افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی حلقه‌ای شکل می‌گیرد که باعث افزایش نرخ ارز و همچنین قیمت کالا‌ها می‌شود.


مشروح گفته‌های غلامی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: