bazarnews

کد خبر: ۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
یک کارشناس اقتصادی با بیان این که پدیده حقوق‌های نجومی از نظر آماری در کمترین سطح قرار دارد اما باید برای همیشه ریشه کن شود گفت: در حکومت اسلامی که از ائمه اطهار الگو می‌گیرد نمی توان از پدیده موسوم به حقوقهای نجومی دفاع یا آن را توجیه کرد.
 ساسان شاه ویسی - اقتصاددان-  اظهار داشت: رفتارهای مدیریتی و مالی در حکومت اسلامی تابع اصول دینی و شرعی است و الگوی خود را از نظام حکومت داری اهل بیت ( ع) استخراج می کند و هرگز در چنین ساختاری نمی توان از پدیده موسوم به حقوقهای نجومی دفاع یا آن را توجیه کرد.

وی گفت: در حکومت اسلامی همه مدیران و مسئولان خود را خدمتگزاران مردم و امانت داران بیت المال می دانند و نباید اجازه داده شود عده ای بسیار اندک با عبور از هنجارهای قانونی و دینی و شرعی از دریافتی های غیر متعارف یا نجومی بهره مند شوند.

این اقتصاددان اظهار داشت: حتی در کشورهای غیر اسلامی و غربی در بدنه دولتی و حکومتی تلاش می کنند هنجارهای مالی را طوری ساماندهی کنند که برای فعالیتهای بخشهای غیر دولتی ، غیر سازنده نباشد بلکه الگویی برای هدایت رفتارهای سالم در بخشهای غیر دولتی هست.

شاه ویسی تصریح کرد: برخی کارشناسان معتقدند شکل گیری ناهنجاریهای مالی و دریافتی های غیر نامتعارف اگر در همان ابتدا برخورد و ریشه کن نشود در ادامه مانند بیماری تشدید خواهد شد و به سرطان مدیریتی تبدیل می شود که درمان آن سخت تر می شود و باید نقطه آغاز فروپاشی یک نظام اجتماعی را از همان نقطه ارزیابی کرد.

وی گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران اکثریت قاطبه مدیریت و مدیران کشور تابع هنجارهای دینی و اسلامی هستند و باعث بسی افتخار است که رهبر جامعه از واژه خدمتگزاری بیشترین استفاده را می فرمایند و با همین رفتارهای رهبران جامعه اسلامی است که رابطه ملت و رهبری هر روز مستحکم تر می شود .

شاه ویسی گفت: رفتار امام راحل دربرخورد با فرستاده ویژه گورباچف در سال 1367 در محیطی بسیار ساده و بی آلایش در ادبیات سیاسی روسیه همچنان زبانزد است و ویژگیهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم این ارزشها را به روشنی نمایش می دهد.

وی افزود: هیچ دولتی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از فساد دفاع نکرده است و آنچه که بعنوان پدیده حقوق نجومی مطرح شده از نظر آماری در کمترین سطح قرار دارد اما باید برای همیشه ریشه کن شود و باید قدردان زحمات همه خدمتگزاران باشیم و اجازه ندهیم گروهی بسیار اندک چهره ارزشی مدیران نظام را خدشه دار کنند.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: