bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
«بابایی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره با ابلاغ قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، پیرامون مهلت دریافت سند رسمی برای املاک دارای اسناد عادی گفت: در حال حاضر مردم برای انجام این کاردر سامانه ماده ۱۰ قانون مذکور دو سال فرصت دارند و بعد از ثبت هم دو سال برای دریافت سند فرصت دارند که در کنار یکدیگر یک فرصت چهار ساله محسوب می‌شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن بابایی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و مهلت دریافت سند رسمی از مراجع قضایی کشور اظهار کرد: مراحل اجرای این قانون گام به گام بوده و همه مواد آن به یکباره عملیاتی نمی‌شود. برخی از مقررات این قانون بعد از دو سال و برخی دیگر هم به مردم ۴ سال فرصت داده است.

بابایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: آنچه که اکنون لازم الاجرا است، موضوع تبصره ۴ ماده ۱ قانون مذکور است. این تبصره درخصوص اموال غیرمنقولی می‌گوید که پس از لازم‌الاجراشدن این قانون سند مالکیت حدنگار برای آن‌ها صادر می‌شود؛ از تاریخ صدور سند مالکیت مذکور، مجری است، هرچند سامانه موضوع ماده (۱۰) این قانون راه‌اندازی نشده باشد.» بر اساس این ماده قانونی، از تاریخ ۳ تیر سال جاری هر سند حدنگاری که صادر شده، مشمول این قانون می‌شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه ما معطوف به اسنادی است که مربوط به تاریخ ماقبل سه تیر سال ۱۴۰۳ می‌شود؛ به صراحت ماده یک قانون حدنگار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سال فرصت دارد که سامانه مربوط به ماده ۱۰ یا ساماندهی اسناد عادی را راه‌اندازی کند.


بابایی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این سامانه و بعد از یک سال، مردم در خصوص نقل و انتقال املاک می‌توانند اسناد خود را در آن بستر ثبت کنند. در حال حاضر مردم برای ثبت اسناد عادی خود در سامانه ماده ۱۰ قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، دو سال فرصت دارند و بعد از ثبت هم دو سال دیگر برای دریافت سند فرصت دارند که روی هم رفته یک فرصت ۴ ساله محسوب می‌شود.


مشروح گفته‌های بابایی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: