bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
«بابایی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در کاداستر اراضی منابع طبیعی، کشاورزی، شهری و روستایی از حدنگاری بیش از ۸۰ درصد اراضی کشور خبر داد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن بابایی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت کاداستر (حدنگاری) اراضی کشور اظهار کرد: این موضوع در پهنه ۱۶۴ میلیون هکتاری کشور در حال انجام است؛ اکنون حدنگاری منابع طبیعی و عرضه‌های ملی کشور به نوعی پایان رسیده است. از ۱۶۴ میلیون هکتاری پهنه‌های ملی، بیش از ۱۳۵ میلیون هکتاری آن حد نگاری شده است.

حدنگاری بیش از ۸۰ درصد پهنه کشور تاکنون+ فیلم
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره حدنگاری اراضی کشاورزی هم گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد از این نوع پهنه حدنگاری شده است. از ۱۵.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور بیش از ۱۰ میلیون هکتار آن حدنگاری شده است.


وی همچنین درباره حدنگاری پهنه شهری و روستایی کشور هم گفت: اکنون بیش از ۵۰ درصد از پهنه این بخش‌ها حدنگاری شده است. با توجه به شتابی که اکنون در زمینه حدنگاری پهنه‌های وجود دارد، انتظار می‌رود که در سال آینده حدنگاری اراضی کشور و منابع طبیعی به پایان برسد.


مشروح گفته‌های بابایی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: