bazarnews

کد خبر: ۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
یکی از باورهای غلط در میان مردم این است که تخم مرغ های رسمی، دارای مواد مغذی بیشتر نسبت به سایر تخم مرغ ها با پوسته سفید هستند که پایه علمی ندارد.
هرچه تخم مرغ بزرگتر مواد مغذی هم بیشتر/ تصور اشتباه درباره تخم مرغ های رسمی
شاهین سپنتا دامپزشک در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: عواملی همچون سن مرغ، وزن مرغ، ژنتیک، رژیم غذایی و رژیم نوری که به گله مرغ ها می تابد، در اندازه تخم مرغ ها تاثیر گذار است اما مهمترین تاثیر را وزن و سن مرغ دارد به طوری که هرچه سن و وزن مرغ بیشتر باشد تخم  آن نیز بزرگتر است.

وی تاکید کرد : اگرچه اندازه تخم مرغ تاثیراتی بر میزان مواد مغذی آن دارد اما این تاثیرات در رژیم غذایی ما به عنوان مصرف کننده چندان معنی دار نیست. 

سپنتا اظهار داشت: یکی از باورهای غلط در میان مردم مربوط به تخم مرغ هایی که دارای پوسته تیره و قهوه ای رنگ هستند و برخی معتقدند این نوع تخم مرغ ها دارای مواد مغذی بیشتر نسبت به سایر تخم مرغ ها با پوسته سفید هستند که پایه علمی ندارد و  این تفاوت علت ژنتیکی دارد و تاثیری در مواد مغذی تخم مرغ ندارد.

وی در خصوص تخم مرغ های غنی شده عنوان کرد: در برخی از مواقع تولیدکنندگان تخم مرغ سعی می کنند جیره مرغ های تخم گذار را غنی سازی کنند بنابراین تخم مرغ های آنها نیز غنی شده هستند و برای مثال می توانند میزان بیشتری از امگا 3 مورد نیاز بدن مصرف کننده را تامین کنند. پس مصرف چنین تخم مرغ هایی به مصرف کنندگان توصیه می شود.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: