bazarnews

کد خبر: ۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: بالابودن هزینه های حمل و نقل و عدم حمایت دولت در پرداخت یارانه به صادرکنندگان و نبود زیرساخت های لازم موجب کاهش صادرات محصولات جالیزی و باغی شده است.
بازارنیوز-رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی  با اشاره به وضعیت صادرات محصولات جالیزی و باغی اظهارداشت: عمده محصولات جالیزی و باغی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود که متاسفانه به سبب برخی مسائل سیاسی کشورهای عربستان، بحرین و قطر صادرات محصولات را ممنوع اعلام کردند.

وی افزود: درحال حاضر تنها بخشی از محصولات میوه و تره بار به امارات صادر می شود ضمن اینکه تا حدودی صادرات به بازار دبی متمرکز شده است.

نورانی با اشاره به آنکه صادرات از بندر بوشهر به بحرین و قطر متوقف شده ، گفت: سه سال است که صادرات از کشورهای ثالث انجام می شود که از این رو هزینه های سرسام آور گریبانگیر صادرکنندگان شده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی به عراق بیان کرد: صادرات به عراق به دلیل برخی سنگ اندازی ها ازجانب دولت عراق از ثبات نسبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: بازار روسیه می تواند فرصتی بسیار ارزشمند برای کشور به ارمغان بیاورد که متاسفانه به سبب بالا بودن هزینه های حمل و نقل و عدم حمایت دولت در پرداخت یارانه صادرات رشد چندانی نداشته است.

نورانی با اشاره به صادرات محصولات فسادپذیر افزود: صادرات محصولات جالیزی و باغی در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 به اروپا از جایگاه مخصوصی برخوردار بود چرا که این محصولات از طریق هواپیمای کارگو به اروپا صادر می شدند که متاسفانه به سبب فرسوده شدن این هواپیماها بخشی از صادرات متوقف شده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به صادرات محصولات از طریق بخش ریلی تصریح کرد: در بخش ریلی واگن یخچالی نداریم که این امر نشان دهنده ضعف در زیرساخت های صادرات است ضمن آنکه کانتینرهای یخچالی کشتیرانی نیز بسیار محدود است.

وی در پایان یادآور شد: انتظار داریم با توجه به مزیت‌های تولید و رفع مشکلات به رنکینگ صادرات دست یابیم ،چرا که این امرنقش حائز اهمیتی در افزایش اشتغال و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: