bazarnews

کد خبر: ۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
سازمان بورس ؛ مسئول بازار پول و مسایل بانکها نیست و باید بانک مرکزی پاسخ دهد ، نباید در این باره سازمان بورس را مورد انتقاد قرار دهیم.
بازار نیوز - یک استاد دانشگاه تاکید کرد : سهامداران نباید از سازمان بورس ناراضی شوند چون عملکرد بانک ها و نظارت بر انها متوجه بانک مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محسن علی حسینی گفت : با بازگشایی نمادهای بانکی ، سهام های بانکی ممکن است چند هفته سبب افت شاخص بورس خواهیم بود اما بانک مرکزی و هیئت عامل بانک ها باید جوابگو باشند.

وی تصریح کرد : سازمان بورس ؛ مسئول بازار پول و مسایل بانکها نیست و باید بانک مرکزی پاسخ دهد ، نباید در این باره سازمان بورس را مورد انتقاد قرار دهیم.
حسینی گفت : اندیشمندان اقتصادی معتقدند بازار سرمایه از مهمترین ارکان تصمیم گیری اقتصادی یک کشور است مانند بازار پول، که متولی آن بانک مرکزی است و باید جایگاه ان هم تا سطح بانک مرکزی تقویت شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت : همچنان که بانک مرکزی و تصمیم های آن می تواند اقتصاد یک کشور را دستخوش تحولات و تغییرات کند، بازار سرمایه حتی ممکن است اثربخشی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: هیئت دولت هم باید جایگاه ویژه ای برای رئیس بازار سرمایه در نظر گیرد تا نقش آفرینی بیشتری در تصمیم گیری اقتصادی داشته باشد.
محسن علی حسینی عضو سابق هیئت مدیره بانک شهر گفت : برای ایجاد شفافیت بیشتر و واگذاری شرکت به معنای واقعی به مردم ؛ بازار سرمایه بیشترین نقش را دارد و باید رئیس سازمان بورس در این گونه تصمیم گیری ها ؛ نقش داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اقتصاد مردم محور گفت: ورود افراد بیشتر به بازار سرمایه ، گسترش نقش مردم در اقتصاد و حضور شرکاء و سهامداران خارجی که منجر به توسعه و رشد شرکت های بورسی می شود ،در صورتی تحقق می یابد که رئیس بازار سرمایه از قدرت بیشتری در اقتصاد برخوردار باشد و جایگاه آن حداقل همسطح رئیس بانک مرکزی باشد.

علی حسینی با اشاره به بسته بودن طولانی نماد بانک ها و باز شدن نماد بانک ملت با افت حدود 40 درصدی در روز گذشته افزود: باید هماهنگی مسئولان بیشتر شود و ما کمتر شاهد اتفاقاتی مانند پالایشگاهها و پتروشیمی ها (در سال های قبل) یا بانک ها در این روزها خواهیم بود.

علی حسینی گفت: البته امید می رود بعد از بازگشایی بانک ها و ریزش شاخص ، روند بهبود به تدریج تا پایان سال باز خواهد گشت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: