bazarnews

کد خبر: ۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
بسته ویژه های روز منتشر شد
اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین،تصاویر مراسم تشییع شهدای آتش نشان،کمپانی های بزرگ آمریکایی در مقابل ترامپ،ثبات در بازار طلا و ارز،درخواست عزل نعمت زاده از جهانگیری،بازدید نوبخت از کارخانه هپکو،رشد شاخص بورس و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه (11 بهمن ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 11 بهمن ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

دکتر محمدتقی نژاد استاد دانشگاه و کارشناس مالیاتی اعتقاد دارد به دلیل معافیت‌های گسترده در اقتصاد ایران انجام مالیات بر جمع درامد فعلاً منطقی نیست. برخی از کشاورزان می‌توانند مشمول مالیات شوند.

طی چند روز گذشته در شبکه‌های مجازی اظهارنظرهای تندی در مقابل اقدام ترامپ در منع ورود مسلمانان به آمریکا انجام شده است. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی گفته‌اند پشت مهاجرین هستند و از آنها حمایت خواهند کرد.


اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین/قصور مدیر عامل کاسپین محرز است
 بانک مرکزی اعلام کرد بدین وسیله به اطلاع می‌رساند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای تکالیف قانونی و قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب سال ۱۳۸۳ و آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب سال ۱۳۸۶ و مصوبه مورخ ۱۳۹۰,۰۲.۲۷ شورای پول و اعتبار اقدامات لازم به منظور ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی از جمله تعاونی‌های اعتبار را از سنوات گذشته در دستور کار خود قرار داده است.
متاسفانه به رغم تاکیدات مکرر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اخذ تعهد‌نامه‌های لازم مبنی بر تسریع در ارزیابی و انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های منحله، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین در انجام تکالیف و ایفای تعهدات قصور کرده و فرایند ساماندهی تعاونی‌های ۸ گانه یادشده را با کُندی مواجه نموده‌اند که برخورد قانونی لازم با آنان به عمل خواهد آمد.

امروز در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان، نیم سکه ۶۱۲ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۷ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۰۶ هزار تومان است.


در بازار آزاد امروز تهران، قیمت هر دلار با کاهش ۲۳ تومانی به ۳۸۲۸ تومان رسید.همچنین هر یورو ۴۱۸۶ تومان، پوند ۴۸۶۶ تومان، درهم امارات ۱۰۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۰۳۶ تومان است.


دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور خواستار عزل وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است. خلاصه  نامه احمد توکلی به شرح ذیل است:جناب آقای جهانگیری!بانک جهانی فساد را چنین تعریف می‌کند: «استفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی»، با این تعریف روشن، اگر کار آقای نعمت زاده فساد نیست پس چیست؟ اگر بعضی روش‌های او را فسادزا و او را دارای سوابق فسادپرور بخوانیم گزاف گفته‌ایم؟ شما سیاستمدار کارکشته‌ای هستید و معنای این رفتارها برایتان آشکار است. مردم در شگفت‌اند که چرا دولت از چنین عنصری حمایت می‌کند. دیده‌بان شفافیت و عدالت مصرانه از جنابعالی می‌خواهد که رئیس‌جمهور محترم را به عزل وزیر میلیاردر ویژه خوار که نه تنها به آبروی دولت بلکه به آبروی حکومت ضربه زده است، راضی بفرمایید.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: واحد تولیدی، صنعتی هپکو در اراک باید با تدابیر لازم به دوران طلایی رونق تولید و ارزش آفرینی اقتصادی بازگردد.

افزایش بهره وری در شرکت های واگذار شده

در حالی کمیسیون تلفیق از افزایش وام ازدواج در سال ۹۶ به ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان متناسب با نرخ تورم خبرداده که بانک ها دوباره باید ۲۰۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تامین اعتبار جدید به این افزایش اختصاص دهند.


شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۲۵۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۷۷ هزار و ۹۶۱ واحد قرار گرفت.


معاون اول رییس جمهور در خصوص بروز حوادثی تلخ چون پلاسکو گفت: این خادثه زنگ خطری برای ساختمان های فرسوده شهر تهران بود تا برای نوسازی اقدامات لازم را انجام دهند. اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از پروژه ۲۱۴ واحدی مسکونی محله سیروس تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۱۹ میلیون نفر جمعیت کشور در بافت های ناکارآمد یعنی در بافت های حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می کنند که هم وضعیت خدمات رسانی به آنها مطلوب نیست و هم واحدهای مسکونی آنها نیز دارای کیفیت مناسب نیستند.

زنگه وزیر نفت در خصوص قیمت عادلانه نفت گفت:نفت بین ۵۵ تا ۶۰ دلاری عادلانه است و اگر نفت به ۷۰ دلار برسد توازن عرضه و تقاضا بر هم خورده و دوباره شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

برای دادن آمار و گزارشگری در ایران تا کنون از دلار استفاده می شد اما با توجه به اینکه دلار کم کم به دلایلی چون تحریم و غیره در معاملات ایران با سایر کشورها استفاده نمی شود پس طبق گفته سیف بهتر است واحد پول جایگزین برای گزارشگری در ایران انتخاب شود.

مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: