bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
دولت قزاقستان از شرکت‌های نفتی خارجی حاضر در این کشور خواست تا نیازهای بازار داخلی را تامین و از طریق پالایش با قیمت‌های بالای سوخت مقابله کنند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: دولت قزاقستان از شرکت‌های نفتی خارجی حاضر در این کشور خواست تا نیازهای بازار داخلی را تامین و از طریق پالایش با قیمت‌های بالای سوخت مقابله کنند.

بولات آکشولاکوف، وزیر انرژی، در این زمینه گفت که کشورش نمی‌تواند عملیات پالایش داخلی خود را بدون تامین منابع شرکت‌های خارجی که از میدان‌های تنگیز، کاشاگان و کاراچاگانک بهره می‌برند، افزایش دهد.

اما یک منبع آگاه گفت: وزارت نیرو انتظار دارد شرکت‌های نفتی پاسخی ندهند.

شورون میدان تنگیز، (KPO) که توسط انی و شل مدیریت می‌شود میدان کاراچاگاناک و کنسرسیوم نفت خزر شمالی (NCO) مجری میدان کاشاگان هستند.

این سه میدان حدود ۶۳ درصد از تولید نفت قزاقستان را تشکیل می‌دهند، اما طبق توافق‌های تولید، شرکت‌های عامل می‌توانند تمام تولید خود را به خارج صادر کنند، کاری در حال حاضر انجام می‌دهند.

بنابراین، وزارت نیرو دو برابر کردن ظرفیت پالایشگاه شیمکنت را پیشنهاد داد که قادر به فرآوری تقریباً ۱۲۰۰۰۰ بشکه نفت در روز است و این امر بدون تامین منابع از میادین تنگیز، کاشاگان و کاراچاگانک دشوار خواهد بود.

 GeoecoNEWS

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: