bazarnews

کد خبر: ۱۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
زنگ خطر حوادث نفتی
بعد از گذشت یکسال از ابلاغ دستورالعمل سلامت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت‌، ظاهرا این دستور العمل دردی را از صنعت نفت درمان نکرده است، زیرا در ۱۱۰ روز ابتدایی سال جاری فقط در صنعت پتروشیمی شاهد ۷ حادثه بودیم.
بازارنیوز- طی هفته‌های اخیر ، دو حادثه مهم در تاسیسات نفتی کشور رخ داده، یکی آتش‌سوزی بزرگ در مجتمع پتروشیمی بوعلی که خسارت چند صد میلیارد تومانی به جای گذاشت، و دیگری ترکیدگی و آتش سوزی خط لوله مایعات گازی NGL در منطقه نفتی مارون که منجر به سوختگی و در نهایت کشته شدن یکی از کارکنان صنعت نفت شد.

بیش از دو روز از فروکش کردن آتش سوزی تاریخی در مجتمع پتروشیمی بوعلی نگذشته بود که یکی از کارکنان صنعت نفت در منطقه عملیاتی نفت و گاز مارون در مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل ترکیدگی و آتش سوزی یک خط لوله گاز کشته شد.

علت این حادثه در شرکت نفت و گاز مارون که منجر به کشته شدن یک نفر شده، ترکیدگی و آتش سوزی خط لوله مایعات گازی NGL 400 اعلام شده است.

در سال‌های اخیر اتفاقات مشابه، اما در ابعاد کوچک‌تری در برخی از واحدهای پتروشیمی کشور رخ داده است. به‌طور مثال در کمتر از دو ماه پیش پتروشیمی شهید تندگویان که آن نیز در بندر ماهشهر واقع شده است، در ابعاد به مراتب کوچک‌تری به دلیل نشت روغن در واحد PTA دچار حریق شد.

قبل تر از این حادثه نیز حوادث سریالی است که برای پالایشگاه امام خمینی شازند رخ داد که منجر به خسارت های مادی فراوان و کشته شدن تعدادی از متخصصان صنعت نفت کشور شد.
تسنیم
 


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
لطفا در مورد حقوق و خدمات رفاهی نجومی و منحصر بفرد کارکنان شرکت نفت ، گاز ، حفاری و سایر مجموعه های وزرات نفت ( 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان + خدمات رفاهی ویژه ) که تاکنون به اطلاع مردم نرسیده و نیز فرار مالیاتی برخی از وکلا و فوتبالیستها و پزشکان با درآمد میلیاردی گزارش تهیه کنید.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: