bazarnews

کد خبر: ۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
ادامه بارش برف در شمال کشور
براساس تحلیل داده و نقشه های پیش یابی هواشناسی هوای سرد در دامنه های البرز و سواحل دریای خزر ماندگارخواهد بود همچنین بارش برف در استان های شرقی دریای خزر و برخی مناطق دامنه های البرز شرقی و شمال شرق ادامه دارد.
بازار نیوز - براساس تحلیل داده و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه هوای سرد در نیمه شمالی کشور بخصوص شمال شرق، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر ماندگارخواهد بود، بارش برف در استان های شرقی دریای خزر و برخی مناطق دامنه های البرز شرقی و شمال شرق ادامه می یابد، همچنین طی این روز در جنوب، شرق، بخشهایی از زاگرس جنوبی و جنوب شرق کشور رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد و در بخش های سردسیر این نواحی بارش برف پیش بینی می شود از اواخر وقت این روز با خروج سامانه بارشی از شرق کشور از ناپایداری درنوار شرقی کشور کاسته می شود. 

روز شنبه از شدت سرمای هوا در نیمه شمالی کشور کاسته می شود و با ورود موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور، در برخی نواحی استانهای خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، فارس، غرب استان های کرمان وهرمزگان، جنوب استانهای اصفهان ویزد، بارش باران گاهی رعدوبرق ووزش باد پیش بینی می شود.

بارش برف در مناطق کوهستانی زاگرس دور از انتظار نیست. در روزهای یکشنبه و دوشنبه با عبورمتناوب موجهای کم دامنه از نیمه جنوبی کشور، بارشهای پراکنده در استانهای بوشهر، کهکیلویه وبویراحمد و فارس پیش بینی می شود.

امروز در بخش هایی از جنوب شرق کشور بویژ دراستان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گردوخاک وبرای نواحی غرب وجنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وضعیت آب و هوای استان های کشور +جدول دمای هوا


تداوم هوای سرد در شمال کشور
امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت  آب و هوای کشور گفت: امروز بارش برف و هوای سرد در نواحی شمالی کشور و شرق البرز همچنان ادامه دارد .

وی گفت امروز در شرق و جنوب شرق کشور شاهد رگبار ، رعد و برق و بارش باران خواهیم بود که این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود .

نقشینه اظهار داشت :  امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید  باعث بروز پدیده گرد و خاک می شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات صفر درجه سانتی گراد اعلام کرد.


جدول آب و هوای استان های کشور

وضعیت آب و هوای استان های کشور +جدول دمای هوا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: