bazarnews

کد خبر: ۱۷۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
اطلاعات سپاه وارد میدان شد
مدیر عامل یکی از بانک ها که اخیر از سمتش برکنار شده بود توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد.
بازار نیوز- بنا بر اخبار رسیده شب گذشته مدیرعامل بانک ملت که اخیرا به دلیل فیش های حقوقی نجومی از سمتش برکنار شده بود، به دلیل فساد مالی بازداشت شد.

این اولین موردی است که در پی افشای فیش های حقوقی نجومی و حساسیت افکار عمومی و پیگیری نهادهای مختلف، به بازداشت فرد خاطی منجر می شود. به عبارتی برخورد با متخلفین در سیستم اداری و اقتصادی کشور وارد فاز جدیدی شده است.

بنا بر گزارش ها علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است. همچنین معاون سابق بین الملل رستگار نیز توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

به نظر می رسد این اتفاق هشداری برای نمونه های مشابه است که در خلا قانون متناسب دست به اقدامات غیرمتعارف و سوء استفاده از بیت المال کرده اند.

در واکنش به این اخبار مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت برخورد قاطع و بدون تسامح با این اتفاقات تاکید کردند و در پی آن رئیس جمهور و معاون اول وی نیز نسبت به برخورد با این دریافت ها و گزارش به مردم قول دادند.

پیگیری های از این دست که به مجازات متخلفین منجر گردد می تواند اعتماد ترک خورده مردم نسبت به سیستم اداری کشور را اصلاح کند و زمینه تکرار چنین حوادثی را از بین ببرد.

این جریانات از زمانی شروع شد که فیش های حقوقی و پاداش های چند ده میلیونی برخی از مدیران نهادهای دولتی رسانه ای شد و در پی آن تعدادی از این متخلفین از سمت هایشان برکنار شدند.

 تقریبا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بود که فیش های حقوقی  و دریافت های نجومی برخی از مدیران دستگاه های دولتی رسانه ای شد ودر پی آن محمد ابراهیم امین که از شهریور ماه سال 92 ریاست بیمه مرکزی را برعهده داشت اولین قربانی این افشا گری ها لقب گرفت و از سمتش استعفا کرد.
 
پس از استعفای رئیس کل بیمه مرکزی پرونده فیش های حقوقی نجومی وارد فاز جدید شد تا جایی که در هفته های گذشته به دلیل افشای فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه و همچنین افشاگری بی سابقه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نحوه فعالیت وی در این بانک، صدقی نیز دومین قربانی این افشاگری ها شد و هفته گذشته با حکم وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی برکنار شد.
 
پس از عزل مدیرعامل بانک رفاه بررسی نهادهای نظارتی در خصوص حقوق های دریافتی مدیران دولتی ادامه یافت تا زمانی که نوبت به بانک صادرات و چند بانک دیگر رسید به طوری که برخی از منابع از دریافت بالای اسماعیل للگانی به عنوان مدیرعامل بانک صادرات خبر دادند و حتی رقم هایی بیش از ماهانه 50 میلیون تومان نیز در برخی از رسانه ها منتشر شد.

این داستان تا بانک های ملت و صادرات و سپه و صندوق توسعه ملی و چندین نهاد دیگر کشیده شد و مدیران آنها همگی برکنار شدند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
خبر خوبی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
بگیییرین اینا رو بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
پدرشو باید دراورد چقدم زیادن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: