bazarnews

کد خبر: ۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
طبق صحبت های رئیس اتحادیه موبایل و تلفن همراه آیفون هایی که با مجوز صنعت معدن و تجارت وارد شده اند؛ جمع نخواهند شد و تنها موبایل های قاچاق جمع آوری می شوند.
آیفون جمع نمی شود/ تمام کسانی که از وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز دارند کار قانونی انجام می دهندابراهیم درستی، رئیس اتحادیه موبایل و تلفن همراه در خصوص خبر جمع آوری گوشی های تلفن همراه آیفون در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: از دید ما تمام کسانی که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت معدن و تجارت هستند کار قانونی انجام می دهند و مشکلی ندارند.

وی تاکید کرد: مسئولین زیربط باید در جلسه ای صحبت های کارشناسی شده خود را یکپارچه و همسو کنند و پس از آن به مردم از طریق یک فیلتر مشخص اطلاع رسانی کنند تا مردم دچار سر درگمی نشوند.

درستی اظهار داشت: در حال حاضر دانش روز دنیا در حال پیشرفت است و ایران یکی از کشورهای مصرف کننده در عرصه موبایل و تلفن همراه به شمار می رود که همه برندهای مطرح دنیا تمایل به حضور در بازار بکر ایران را دارند و ما می توانیم با استفاده از مذکرات دولت ها به راحتی نمایندگی های آنها را نیز به صورت قانونی وارد کشور کنیم.

وی تصریح کرد: نه تنها با اجرای طرح ریجستری گوشی مخالف نیستم بلکه معتقدم می تواند از قاچاق بی رویه کالا جلوگیری کند؛ به شرط آنکه ما بتوانیم معایب گذشته آن را حذف و محاسن آن را گسترش دهیم. 

درستی تاکید کرد: برای دستیابی به موفقیت در این طرح ما نیازمند همکاری و تعامل تمام شبکه های تلفن همراه هستیم و همچنین باید همزمان با ریجستری راهکارهای دیگری همچون کاهش تعرفه ها ، مالیات بر ارزش افزوده و زمان واردات را برای وارد کنندگان انجام دهیم تا این طرح با موفقیت اجرا شود و در واقع باید مشکل هر جا است همان را برطرف کنیم.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: