bazarnews

کد خبر: ۲۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
یک اقتصاددان با بیان اینکه هم‌اکنون با پدیده عدم مصرف کالاهای باکیفیت ایرانی مواجه هستیم، گفت: با توجه به عدم شناخت مردم از کالاهای باکیفیت ایرانی، باید تولیدات با کیفیت ایرانی را برندسازی و تبلیغ کرد.
بازار نیوز - حجت الله عبدالملکی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جامع تولیدات ملی ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه، اظهارداشت: این نمایشگاه متاسفانه مورد بی‌مهری زیادی قرار گرفت و از آغاز به کار آن تعجب می کنم.

*دولت برای تولید مانع ایجاد نکند
وی با بیان اینکه از دولت و مجلس می‌خواهیم دست از ایجاد مانع برای تولید بردارند، گفت: درخواست همه تولیدکنندگان از جمله تولیدکنندگان حاضر در این نمایشگاه این است که دولت برای تولید مانع ایجاد نکند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای تقویت تولید ملی به شش عامل بازار فروش، سرمایه، مهارت، نیروی کار، مواد اولیه و فرهنگ تولید نیازمندیم، افزود:‌ برای افزایش مهارت، دوره‌های سه ماهه آموزشی برگزار خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به ضعف در فرهنگ مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: متاسفانه هم‌اکنون با پدیده عدم مصرف کالاهای مصرفی باکیفیت ایرانی هم مواجه هستیم که این پدیده، روانی است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و دیگر ابزارهای پیام‌رسان به دلیل نیازهای مالی کالاهای مصرفی خارجی را به طور دائم تبلیغ می‌کنند و همین شرایط موجب شده پدیده مصرف کالا‌های خارجی به شدت فراگیر شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه بخشی از تقاضای مصرف کالای خارجی، از روی غفلت به وجود می‌آید، گفت: از فروشنده‌ای یک خودکار خریدم و به برند آن دقت نکردم؛ بعدا متوجه شدم که روی آن نوشته است: maid in india؛ بدون اینکه بخواهم خودکار تولید هند را خریدم و در واقع فروشنده برای سود بیشتر این خودکار را عرضه کرد.

وی اضافه کرد: بنابراین بازار فروش بسیار مهم است و باید تولیدات با کیفیت ایرانی را برندسازی و تبلیغ کرد زیرا بسیاری از مردم شناختی از برندهای ایرانی ندارند چون این برندها به مردم معرفی نشده است.

عبدالملکی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم این نمایشگاه با وجود همه ممانعت‌ها، برگزار شد و امیدواریم این نمایشگاه بتواند محصولات ایرانی را به همه مردم معرفی کند. 
فارس 
برچسب ها: برند ، تبلیغات ، کیفیت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: