bazarnews

کد خبر: ۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
با وجو تولید قابل توجهی که در حوزه نان صنعتی صورت می گیرد؛ تنها 10 درصد از آن به صادرات اختصاص می یابد.
تنها 10 درصد نان صنعتی صادر می شود/ علت صادرات کم نان چیست؟محسن لزومیان تولید کننده و صادرکننده نان صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: میزان صادرات نان صنعتی در ایران خیلی چشمگیر نیست زیرا ماندگاری این محصولات بسیار پایین بوده و بیشتر تولیدات در این حوزه صرف تامین نان مورد نیاز داخلی می شود.

وی افزود: تنها حدود 10 درصد از تولیدات نان های صنعتی به صادرات اختصاص می یابد که علت این صادرات کم قوانین سخت کشورهای میزبان است به طور مثال عراق محصولاتی که کمتر از سه ماه تاریخ انقضا داشته باشد را به سختی خریداری می کند و چون ماندگاری نان کم است میزان بسیار کمی از آن توسط این کشور همسایه خریداری می شود.

لزومیان تصریح کرد: قوانین داخلی آسیبی به صادرات در حوزه نان های صنعتی نمی زند بلکه صرفا قوانین سایر کشورها مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می کند که دولت باید با انجام مذاکرات با کشورهای همسایه این قوانین را کمتر کند.

وی افغانستان، ترکیه و عراق را از جمله کشورهایی دانست که صادرات به آنها انجام می شود و اظهار داشت: بیشترین نانی که صادر می شود لواش و نان های مغزدار محلی که در شهرهای مختلف پخت و بسته بندی می شود است. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: