bazarnews

کد خبر: ۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کیفیت بالا و توجه به نیاز مشتری در تولید کالای خواب موجب شده ایران به صادرکننده تبدیل و از بخش واردات این محصول خارج شود.
کیفیت بالا ایران را در حوزه کالای خواب صادر کننده کردحسین قدیانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز اظهار داشت: اکثر واردات محصولات مربوط به کالاهای خواب به صورت قانونی و با برگ سبز صورت می گیردکه به علت حجیم بودن این محصولات میزان واردات آنها بسیار کم است.

وی افزود: واردات و صادرات به کشور دارای یک تعریف مشخص بوده و بر اساس سیاست های دولت صورت می پذیرد بنابراین اگر بخواهیم هیچ وارداتی در کشور رخ ندهد در واقع با قوانین کشور مقابله کرده ایم و علاوه بر آن امکان رقابت از تولید کنندگان داخلی نیز صلب می شود.

قدیانی عنوان کرد: 10 درصد محصولات موجود در تهران وارداتی هستند زیرا محصولات خواب ایرانی کیفیت مناسب تری نسبت به تولیدات مشابه خارجی دارند و به دلیل، همین کیفیت بالا میزان فروش مناسبی نیز داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما تولیدات این حوزه را به گرجستان، ارمنستان، عراق، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم. 

قدیانی موارد تاثیرگذار بر تولید و صادرات را تقریبا یکی دانست و تاکید کرد: مواردی همچون میزان بیمه، مالیات، قیمت ملک و هزینه های جانبی تولید به علت اینکه بر روی قیمت تمام شده کالا تاثیر مستقیم می گذارد موجب تقویت یا تضعیف تولید و صادرات نیز می شوند.

وی افزود: دولت باید توسط بانک ها به بخش های تولیدی کمک کرده و بهره وام های بانکی را کاهش دهد زیرا تولیدکنندگان با افزایش نرخ بهره پرداختی به بانک ها مجبور به افزایش قیمت و بالا بردن سود محصولات خود می شوند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: