bazarnews

کد خبر: ۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
تولید شیشه و آینه های باکیفیت موجب مقرون به صرفه نبودن قاچاق و به صفر رسیدن واردات شده است.
محمدعلی قنبری رییس اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفتگو با بازار نیوز گفت : روزانه میزان تولید شیشه در کشور حدود 500 هزار متر مربع است که 40 درصد از کل تولیدات سالانه کارخانه ها را صادر می کنیم؛ کیفیت و میزان تولید این محصول تا جایی افزایش یافته که میزان واردات آن به صفر رسیده است.

وی در خصوص واردات غیرقانونی و قاچاق شیشه و آینه به کشور اظهار داشت: اصلا قاچاق ایم محصول به مرزهای داخلی معنا ندارد زیرا برای قاچاقچیان این کار مقرون به صرفه نیست و آوردن این محصولات از راه قانونی سود آوری بیشتری به همراه دارد.

قنبری تاکید کرد: اغلب محصولات ما در این حوزه به کشورهای اطراف خلیج فارس، آسیا میانه و حتی اروپا صادر می شود و برای گسترش آن باید بازاریابی خود را وسیعتر کرده و مذاکرات بیشتری انجام دهیم زیرا ما توانایی صادرات بیش از 50 درصد را نیز داریم.

وی تصریح کرد: زمانی که کوره کارخانه تولید شیشه را برای شروع به کار روشن می کنیم تا 18 سال نمی توانیم آن را خاموش کنیم زیرا مذاب این کارخانه به 18 سال زمان نیاز دارد تا سرد شود.

قنبری عنوان کرد: در حال حاضر تنها آسیبی که به تولیدکنندگان شیشه وارد می شود نبود مشتری است که همین امر موجب پر شدن انبارها و کارخانه ها از شیشه های تولید داخلی شده است.

وی یکی از دلایل مهم در خرید کم شیشه را کاهش میزان ساخت و ساز در حوزه مسکن دانست و افزود: به علت اینکه تولیدکنندگان با توجه به نیاز داخلی و بر اساس رول گذشته به تولید محصولات پرداخته اند کاهش مصرف موجب افزایش موجودی انبارها شده است.

قنبری تصریح کرد: ایران در این حوزه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده به طوری که می توان گفت از بسیاری کشورهای جهان که شرایط مشابه با ما را دارند جلوتر هستیم و علاوه بر 8 کارخانه ای که در این زمینه فعال هستند یک کارخانه دیگر در مشهد نیز در دست اقدام تولید قرار دارد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: