bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت؛
با وجود اینکه سه سال متوالی از دولت درخواست ایجاد کارخانه تولید ساعت شده است اما هنوز در این حوزه تولید داخلی نداریم!
چرا تولید ساعت در کشور نداریم؟
عبدالرحیم احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: در حوزه ساعت اصلا تولید داخلی نداریم و تمام ساعت مچی ها واردتی هستند و ساعت دیواری نیز صرفا بدنه و قاب آن را تولیدکنندگان داخلی تهیه می کنند اما موتور که قطعه اصلی محسوب می شود را از کشورهای پیشرفته همچون چین، سوئیس، کره و ژاپن وارد می کنیم.

وی افزود: شاید ظاهر یک ساعت بسیار ساده به نظر برسد اما زمانی که آن را باز می کنیم داخل موتور آن هزاران قطعه کوچک، حساس و کاربردی وجود دارد که برای ساخت هر کدام از آنها نیازمند یک ماشین و دستگاه مخصوص هستیم.

احمدی علت اصلی عدم تولید در مرزهای داخلی کشور را نبود تکنولوژی دانست و اظهار داشت : علاوه بر نبود تکنولوژی، نبود ماشین آلات پیشرفته و کارخانه های مجهز به دستگاه های روز دنیا از جمله عواملی هستند که از ساخت این کالا در مرزهای داخلی جلوگیری کرده اند.

وی تصریح کرد: دولت باید تولید کنندگان را از نظر سرمایه، ماشین آلات، زمین جهت احداث کارخانه، دانش و انجام مذاکرات لازم با کشور های پیشرفته حمایت کند و شرایط لازم جهت ایجاد تولید در داخل کشور را فراهم کند.

احمدی تاکید کرد: در سه سال اخیر بارها در خواست ساخت کارخانه های تولید ساعت را از دولت کرده ایم اما متاسفانه تا کنون پاسخی از سوی مسئولین دریافت نکرده ایم.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: