bazarnews

کد خبر: ۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
نماینده مجلس مطرح کرد؛
نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان در مجلس یازدهم نامه‌ای برای شورای نگهبان ارسال کردیم که با ذکر دلیل و منطق از شورای نگهبان خواستیم این لایحه را رد کند.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، در باره رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: اطلاعی از دلایل رد این لایحه توسط شورای نگهبان ندارم.

وی افزود: به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان در مجلس یازدهم نامه‌ای برای شورای نگهبان ارسال کردیم و با ذکر دلیل و منطق از شورا خواستیم این لایحه را رد کند.

این نماینده تصریح کرد: اعتقاد من این است که چنین کاری، یک عمل کاملا نمایشی است و به جز حذف فیزیکی ۴ صفر، هیچ آورده‌ای که ندارد بلکه مضراتی هم دارد.

وی درباره این ادعا که با حذف ۴ صفر از پول ملی، ارزش پول بالاتر می‌رود، گفت: ارزش پول ما در چهار دهه گذشته نسبت به بقیه ارز‌ها پایین آمده و مشخص است که با حذف ۴ صفر، ارزش پول ما بالا نمی‌رود. معتقدم که باید از بقیه راهکار‌ها باید استفاده کرد و اگر جواب نگرفتیم در مرحله آخر حذف ۴ صفر را جلو ببریم.

رضاخواه افزود: باید بگردیم و از راه‌های کاهش ارزش پول ملی را جلوگیری کنیم. حذف چهار صفر بار مالی سنگینی در زمینه معاملات و اسناد مالی و بخش‌های مختلف دارد. موقع گرد کردن، قیمت‌ها به سمت بالا و پایین می‌رود و در نهایت باعث ایجاد تورم می‌شود.

نماینده تهران در پایان گفت: باید بررسی کرد که چرا در ۱۴ سال گذشته ارزش پول ما انقدر پایین آمده و راه علاج چیست. حتی کشور‌های جنگ زده مثل عراق و سوریه این میزان کاهش ارز ملی نداشتند.
 
گفتنی است، سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه (۱۰ خرداد) از رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی و ایراداتی که این لایحه دارد، خبر داد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: