bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از تامین گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ و شیر برای ماه رمضان در این استان خبر داد.

«حسین ایراندوست» در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: شرایط بازار گوشت مرغ و قرمز در همه شهرستان‌های استان اصفهان روال عادی خود را طی می‌کند و با کمبودی روبه رو نیستیم.

وی درباره نرخ گوشت مرغ اظهار کرد: در همه فروشگاه‌های عرضه کننده مرغ، این کالا به قیمت مصوب ۲۴ هزار ۹۵۰ تومان به‌فروش می‌رسد و هر گونه افزایش قیمت در این رابطه تخلف محسوب و با متخلفان برخورد جدی می‌شود. البته با برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد عرضه مرغ کرده‌ایم امکان تخلف وجود ندارد.

ایراندوست افزود: شرایط  عرضه گوشت قرمز هم مناسب است و براساس تقاضای بازار میزان گوشت مصرفی به صورت روزانه در کشتارگاه تولید و در فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات غذایی و قصابی‌ها عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در اسفند سال گذشته جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها مناسب بود و به همین دلیل هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: در مورد شیر مصرفی و تخم‌مرغ  نیز شرایط  به همین روال است؛ با این توصیف که با کیفیت‌ترین شیرمصرفی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

 

تشدید نظارت‌ها  و بازررسی در ماه رمضان

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم از تشدید نظارت‌ها و بازررسی بر بازارهای این استان در ماه رمضان خبر داد.

اکبر عادل مرام اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، برهمین اساس نظارت‌های ما در زمینه بازرسی از واحدهای صنفی که عرضه کننده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این ماه هستند، تشدید می‌شود و بی‌شک اگر واحد صنفی‌ای  نسبت به رعایت ضوابط و قوانین کوتاهی کند و همکاری لازم را  نداشته باشند با آن واحد صنفی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

تأمین و توزیع کالاهای اساسی در سامانه رهتاب

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه کالاهای اساسی از طریق سامانه رهتاب تأمین و توزیع می‌شود اظهارکرد: واحدهای تأمین کننده، مقدار توزیع و خرده فروشی‌ها باید در این سامانه ثبت شود و در صورت ثبت نشدن مراحل تأمین و توزیع در این سامانه، تخلف محسوب می‌شود.

 

عرضه شکر و روغن  با ۲ نرخ

عادل مرام افزود: شکر از جمله کالاهای مصرفی و مورد نیاز در ماه رمضان است. این کالا از سوی  دولت با ۲ نرخ توزیع می‌شود. دولت قیمت شکر را  برای واحدهای تولیدکننده‌ای که از شکر به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف خانوار  ۸۷۰۰ تومان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: شکر تنظیم بازاری در بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت ۸۷۰۰ تومان برای مصرف کننده از طریق سامانه رهتاب به واحدهای صنفی عرضه می‌شود، اما شکر مخصوص مصرف واحدهای صنفی تولیدی و صنعتی خارج از سامانه رهتاب و از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی تأمین می‌شود.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت استان اصفهان به تفاوت نرخ انواع روغن خوراکی در بازار اشاره کرد و در این باره توضیح داد: روغن‌های خوراکی به ۲ صورت یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که این دوگانه بودن قیمت‌ها دلیل مشخصی دارد. روغن‌هایی که به صورت غیریارانه‌ای توزیع می‌شوند از دانه‌های ذرت، کانولا و دیگر دانه‌های روغنی تهیه شده‌اند  که به آنها یارانه اختصاص نیافته است و به صورت آزاد تهیه، فرآوری، بسته بندی و عرضه می‌شود.

عادل مرام افزود: روغن‌های آفتابگردان و سویا در قالب طرح تنظیم بازار در کارخانه‌های مشخص فرآوری و بسته بندی می‌شود و نرخ مصرف آنها با توجه به مقدار حجم روغن متغیر است که بخش عمده آن‌ها در به صورت حواله‌ای در سطح بازار بر اساس سهمیه استان و بخشی نیز از طریق سامانه رهتاب عرضه می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: