bazarnews

کد خبر: ۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
همه دریاچه ها و رودخانه های جهان آرامش بخش نیستند، در این بین تعداد محدودی نیز وجود دارند که مرگبار و کشنده هستند و آب آنها می‌تواند هر موجود زنده ای را به کام مرگ بکشد.
بازار نیوز - در بین منابع آب جهان، دریاچه ها و رودخانه ها همیشه از زیبایی و جذابیت بسیار زیادی برخوردار بوده اند. اما در این بین بعضی از رودخانه ها و دریاچه ها نیز وجود دارند که آب سالمی ندارند. در اصل این منابع آب که در جهان بسیار محدود نیز هستند عامل مرگ یک موجود زنده محسوب می‌شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که آب یک دریاچه و یا رودخانه به مرگبارترین آب موجود در جهان تبدیل شود.

در ادامه به معرفی خطرناکترین و مرگبارترین دریاچه ها و رودخانه های جهان خواهیم پرداخت :

 
تالاب آبی باکستون
آب آبی رنگ این تالاب و شکل بسیار زیبای آن باعث می‌شود که افراد بخواهند در آن به شنا بپردازند اما این آب به دلیل وجود اکسید کلسیم در داخل آن، به آبی سمی تبدیل شده که پس از مدتی مهمانان خود را از پا درمی‌آورد. این تالاب در انگلیس قرار دارد.

دریاچه تیتاکاکا
بزرگترین دریاچه آمریکا جنوبی، دریاچه تیتاکاکا است. این دریاچه به دلیل وجود عناصر فلزی بسیار سنگینی که آب آن محلول است به دریاچه ای بسیار خطرناک تبدیل شده است. آب ناخالص این دریاچه سالانه باعث کشته شدن بیش از 10 هزار آبزی می‌شود و نوع آبزیان این دریاچه را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

دریاچه پینتو
این دریاچه در کالیفرنیا آمریکا قرار دارد. آب این دریاچه به عنوان خطرناکترین آب کل ایالات متحده شناخته می‌شود. دلیل مرگبار بودن آب این دریاچه فراوانی جلبک‌های آبی-سبز در آن است که نیتروژن و فسفر تغذیه می‌کنند و ماده بسیار خطرناکی به نام «میکروسستین» تولید می‌کنند. به همین دلیل آبزی های بسیاری از جمله صدف ها هرساله در این آب میمیرند و این آب حتی برای انسان ها نیز خطرناک و مرگبار است.


رودخانه باریگنگا
این رودخانه در بنگلادش و در پایتخت این کشور یعنی داکا جریان دارد و منبع اصلی آب این شهر است. در اطراف این رودخانه کارخانه ها ساخت صنایع چرمی قرار دارند که هر روزه 22 هزار لیتر زباله وارد آب می‌کنند و باعث شده اند آب این رودخانه بسیار خطرناک شود و ماهیان این رودخانه نیز در معرض خطر بسیار جدی قرار دارند.

دریاچه کریمسکی
این دریاچه موجودات زنده داخل خود را می‌ سوزاند! دریاچه کریمسی در شرق روسیه و در شبه جزیره کامچاتکا قرار دارد. در اطراف این دریاچه چند آتشفشان فعال وجود دارند که باعث می‌شوند آب آن به شدت داغ شود به همین دلیل به یکی از خطرناکترین آبهای جهان تبدیل شده است.


رودخانه ماتانزا ریچالو
بسیاری از مردم بوینس آیرس نام این رودخانه را «قتل عام» می‌نامند. این رودخانه در پایتخت آرژانتین جریان دارد. این رودخانه به دلیل اینکه مکانی برای تخلیه فاضلاب شهری محسوب می‌شود به یکی از کثیف‌ترین و آلوده‌ترین آب‌های جهان تبدیل شده است.


گودال برکلی
این گودال در بوته مونتانا قرار دارد. در 28 نوامبر 2016 گروه بسیار عظیمی از غازها بر روی گودال برکلی فرود آمدند تا از آب آن بهره‌مند شوند اما هزاران غاز بر اثر آب سمی این گودال مردند. این گودال در گذشته یک معدن مس بوده است که در بین سالهای 1955 تا 1982 حدود 300 میلیون تن مس از آن استخراج شده است و وجود عنصر سنگین مس در این آب باعث سمی شدن آن شده است.

رودخانه یومانا
این رودخانه زمانی که وارد دهلی پایتخت هند می‌شود، رودخانه‌ای با آب بسیار شفاف و زلال است اما زمانی که از این شهر خارج می‌شود ، آب آن به یکی از خطرناکترین آب‌های جهان تبدیل می‌شود. این رودخانه زمانی که وارد دهلی می‌شود به سمت شمال این شهر هدایت می‌شود تا یک سوم آب آشامیدنی مردم را تامین کند، همچنین برای آبیاری کشتزارهای برنج نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که عمق آب باقی مانده بسیار کاهش یابد و نکته بدتر این است که فاضلاب و آلودگی های شهر جایگزین آب مصرفی می‌شوند و رودخانه یومانا به رودخانه ای از فاضلاب تبدیل می‌شود که باعث مرگ بسیاری از ماهی ها و آبزی های آن است.

 
دریاچه ناترون
این دریاچه یک دریاچه نمک واقع در بخش شمالی تانزانیا است. این دریاچه به دلیل املاک شیمیایی و بسیار خطرناکی که دارد به اسم ناترون مشهور شده است. این دریاچه به دلیل اینکه در کنار آتشفشان فعالی با نام Ol Doinyo Lengai قرار دارد؛ دارای آبی شیمیایی است. آتشفشان Ol Doinyo Lengai که کوه خدا نیز نامیده می‌شود برعکس سایر آتشفشان ها که « سیلیکا » تولید می‌کنند، « سدیم کربنات » تولید می‌کند و این ماده شیمیایی مستقیم وارد دریاچه ناترون می‌شود و آب این دریاچه را به یکی از مرگبارترین آب‌های جهان تبدیل می‌کند. محققان می‌گویند آب این دریاچه موجودات زنده را مومیایی خواهد کرد !
برچسب ها: تالاب ، دریاچه ، رودخانه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: